Obchodní podmínky internetového obchodu
Rejstřík (rychlé odkazy na kapitoly)
1. Úvodní ustanovení
1.1. Tyto všeobecné obchodní podmínky (dále jen „VOP“) se použijí pro smluvní vztahy uzavírané v internetovém obchodě shop.zea.cz, jehož provozovatelem je společnost ZEA Sedmihorky, spol. s r. o. se sídlem Roudný 53, Karlovice, pošta 511 01 Turnov, IČO: 15044751, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Krajským soudem v Hradci Králové, oddíl C, vložka 1108.
1.2. Prodávajícím je společnost ZEA Sedmihorky, spol. s r. o. se sídlem Roudný 53, Karlovice, pošta 511 01 Turnov, IČO: 15044751, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Krajským soudem v Hradci Králové, oddíl C, vložka 1108 (dále jen „prodávající“).
Poštovní adresa pro doručování prodávajícímu je Roudný 53, 511 01 Turnov.
Kontaktní elektronická adresa prodávajícího je eshop@zea.cz.
Kontaktní telefonní číslo prodávajícího je 724 582 201.
Číslo bankovního účtu prodávajícího: 401845581/0100
Jsme plátci DPH.
Kupujícím je spotřebitel (přičemž spotřebitelem je ve smyslu občanského zákoníku každý člověk, který mimo rámec své podnikatelské činnosti nebo mimo rámec samostatného výkonu svého povolání uzavírá smlouvu s podnikatelem nebo s ním jinak jedná) nebo jiná osoba (dále jen „kupující“).
1.3. Práva a povinnosti prodávajícího a kupujícího se řídí těmito VOP účinnými ke dni odeslání objednávky kupujícím a českým právním řádem. Právní vztahy výslovně neupravené těmito VOP se řídí příslušnými ustanoveními zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, v platném znění (dále jen „OZ“), a ostatními souvisejícími předpisy.
2. Vznik smlouvy
2.1. Dodávka zboží se uskuteční pouze na základě objednávky učiněné kupujícím prostřednictvím objednávkového formuláře podle platné nabídky prodávajícího zveřejněné na internetových stránkách prodávajícího shop.zea.cz. Ve smyslu ustanovení § 1740 odst. 3 OZ se vylučuje objednávka s dodatkem nebo odchylkou od nabídky prodávajícího.
2.2. Každá objednávka musí obsahovat nejméně tyto podstatné údaje:
- identifikační údaje kupujícího – jméno, příjmení, adresu trvalého bydliště, e-mailovou adresu, telefonní číslo; v případě, že kupujícím není spotřebitel - název subjektu, IČO, DIČ;
- identifikaci zboží dle nabídky prodávajícího;
- požadované množství zboží;
- cenu;
- adresu místa dodání (nebude-li adresa místa dodání uvedena, má se za to, že je jí adresa trvalého bydliště kupujícího;
- volbu způsobu dodání, včetně souhlasu s případnými náklady za zvolený způsob dodání;
- volbu způsobu úhrady, včetně souhlasu s případnými náklady za zvolený způsob úhrady.
Neobsahuje-li objednávka požadované údaje, nepovažuje se za řádnou objednávku a není možné ji tak, jak byla kupujícím odeslána, potvrdit. Prodávající kontaktuje v takovém případě bez zbytečného odkladu telefonicky nebo e-mailem kupujícího za účelem odstranění vad objednávky.
2.3. Objednávka je doručena prodávajícímu prostředky elektronické komunikace. Kupující učiněním objednávky stvrzuje, že se seznámil s těmito VOP a souhlasí s nimi. Kupující je oprávněn objednávku změnit nebo zrušit ve lhůtě 24 hodin od jejího odeslání, a to e-mailem na adresu eshop@zea.cz, avšak pouze tehdy, bude-li změna nebo zrušení objednávky doručeno prodávajícímu dříve, než prodávající odeslal kupujícímu informaci o připravení objednávky.
2.4. Po doručení objednávky prodávající potvrdí kupujícímu její obdržení na e-mailovou adresu uvedenou v objednávce.
2.5. Potvrzením objednávky kupujícímu prodávajícím je mezi stranami uzavřena kupní smlouva (dále také jako „smlouva“). Přitom platí, že platná nabídka zboží zveřejněná na internetových stránkách shop.zea.cz je činěna s výhradou vyčerpání zásob nebo ztráty schopnosti prodávajícího plnit.
2.6. Prodávající je oprávněn nepotvrdit objednávku nebo její část a zároveň od smlouvy nebo její části odstoupit v těchto případech:
- zboží se již nevyrábí;
- zboží se již nedodává;
- zboží je již vyprodáno;
- výrazným způsobem se změnila cena dodavatele zboží;
- existuje jiný relevantní důvod, pro který po prodávajícím nelze spravedlivě požadovat potvrzení objednávky a plnění smlouvy.
V případě, že tato situace nastane, kontaktuje prodávající bez zbytečného odkladu kupujícího za účelem dohody o dalším postupu. V případě, že kupující zaplatil již část nebo celou kupní cenu, bude mu tato částka vrácena, a to nejpozději do 5 pracovních dnů od oznámení nemožnosti plnění objednávky.
2.7. Kupující souhlasí s použitím komunikačních prostředků na dálku při uzavírání smlouvy. Náklady vzniklé kupujícímu při použití komunikačních prostředků na dálku v souvislosti s uzavřením smlouvy (jako jsou náklady na internetové připojení, náklady na telefonní hovory) si hradí kupující sám.
2.8. Vlastnické právo ke zboží přechází na kupujícího okamžikem převzetí zboží kupujícím.
2.9. Prodávané knihy jsou produktem duševního vlastnictví, proto je zakázáno jakékoliv jejich šíření nebo poskytování třetím osobám bez souhlasu autora a to i jejich částí.
Uzavřením kupní smlouvy kupující přijímá, že jakékoliv použití informací z předmětu koupě a úspěchy či neúspěchy z toho plynoucí, jsou pouze v rukou kupujícího a autoři knihy za ně nenesou žádnou odpovědnost. V předmětu koupě může kupující najít informace o produktech nebo službách třetích osob. Tyto jsou pouze doporučením a vyjádřením názoru k danému tématu.
3. Dodání zboží
3.1. Zboží se dodává na adresu místa dodání uvedenou kupujícím v objednávce. Kupující může zvolit i jiné místo dodání zboží, než které označil jako svoji adresu trvalého bydliště. V takovém případě kupující uvede v objednávkovém formuláři adresu tohoto místa dodání a kontaktní osobu zmocněnou k převzetí zboží. Toto místo dodání se pak považuje i za místo k úhradě kupní ceny, nebude-li uhrazena předem. Zboží se dodává pouze na území České republiky.
3.2. Místo dodání potvrdí prodávající kupujícímu v potvrzení objednávky.
3.3. Obvyklá lhůta pro dodání zboží činí 5 pracovních dnů, byla-li zvolena platba dobírkou nebo platba online platební kartou. V jiném případě začíná lhůta pro dodání běžet až po připsání celkové kupní ceny na bankovní účet prodávajícího.
V případě realizace objednávky v době marketingové akce nebo během vánočních svátků se může doba expedice prodloužit.
Není-li zboží skladem, může dodací lhůta činit až 30 dnů, o čemž bude kupující při potvrzení objednávky prodávajícím nebo bez zbytečného odkladu po tomto potvrzení vyrozuměn. Po marném uplynutí i této lhůty je možno s kupujícím sjednat další dodací lhůtu; není-li tato sjednána, považuje se smlouva za zrušenou. Prodávající i kupující jsou si povinni v takovém případě vydat, co již bylo plněno.
3.4. Zboží je dodáváno kupujícímu těmito způsoby:
- krmné směsi prostřednictvím smluvního přepravce nebo vlastní dopravou;
- konzervanty a knihy prostřednictvím držitele poštovní licence (dále také jen „poštou“), nebo smluvním přepravcem;
- osivo prostřednictvím smluvního přepravce.
Možnosti, podmínky a ceny přepravy najdete v sekci doprava zboží a jsou nedílnou součástí VOP.
3.5. V případě nezastižení kupujícího na adrese místa dodání, zanechá přepravce oznámení a pokusí se dohodnout (např. telefonicky či jiným vhodným způsobem) s kupujícím jiný termín dodání. Doručuje-li zboží držitel poštovní licence a není-li kupující v místě dodání zastižen, postupuje se podle pravidel pro doručování stanovených držitelem poštovní licence. V případě nepřevzetí zásilky, která není poškozena nebo nekompletní budou kupujícímu přefakturovány náklady spojené s marným pokusem o dodání. Případné vícenáklady spojené s opakovanými pokusy o doručení zboží je kupující povinen prodávajícímu na jeho výzvu uhradit.
3.6. Zboží je dodáváno v obalech od výrobce. Spolu s objednaným zbožím je dodáván, vyžaduje-li to povaha objednaného zboží, návod k použití nebo obsluze.
3.7. Kupující, popřípadě jiná osoba, která je k převzetí zboží kupujícím zmocněna, musí svým podpisem na příslušném dokumentu potvrdit řádné převzetí objednaného zboží spolu se všemi uvedenými doklady.
3.8. Prodávající je plátcem daně z přidané hodnoty. Daňový doklad - fakturu vystaví prodávající kupujícímu a zašle společně se zásilkou nebo daňový doklad vystaví po uhrazení ceny zboží a zašle jej v elektronické podobě na elektronickou adresu kupujícího nebo zpřístupní online na stránkách internetového obchodu.
3.9. Nebezpečí škody na věci přechází na kupujícího převzetím zboží od prodávajícího, smluvního přepravce nebo držitele poštovní licence.
3.10. Zboží může být kupujícímu doručeno v několika dílčích dodávkách.
4. Cena zboží a platební podmínky
4.1. Cenou zboží je cena uvedená v aktuální nabídce prodávajícího na shop.zea.cz platná ke dni odeslání objednávky kupujícím a může se lišit od cen v podnikové prodejně. Cena se stává závaznou uzavřením kupní smlouvy.
4.2. Úhrada kupní ceny je možná následujícími způsoby:
- dobírkou při dodání objednaného zboží poštou nebo smluvním přepravcem; Tento způsob úhrady je zpoplatněn částkou 35,- Kč vč. DPH
- platební kartou na bankovní účet 401845581/0100 vedený u Komerční banky, a.s. V případě platby platební kartou kupující uděluje odesláním objednávky souhlas se zpracováním jeho kontaktních údajů (e-mail, telefonní číslo) zpracovatelem plateb za účelem zasílání informace o platbě. Zpracovatelem plateb je společnost Worldline Czech Republic s.r.o., se sídlem Rohanské nábřeží 670/17, 186 00 Praha 8 - Karlín, IČO: 03633144;
- bankovním převodem na účet 401845581/0100 vedený u Komerční banky, a.s., platební údaje jsou zaslány v potvrzovacím emailu.
4.3. Případné slevy z ceny zboží poskytnuté prodávajícím kupujícímu nelze vzájemně kombinovat, vždy lze uplatnit pouze jednu z případných slev.
5. Odstoupení od smlouvy
5.1. Spotřebitel (přičemž spotřebitelem je ve smyslu občanského zákoníku každý člověk, který mimo rámec své podnikatelské činnosti nebo mimo rámec samostatného výkonu svého povolání uzavírá smlouvu s podnikatelem nebo s ním jinak jedná) je oprávněn bez uvedení důvodu a bez jakékoliv sankce od smlouvy odstoupit do 14 dnů ode dne převzetí zboží. Lhůta pro odstoupení se považuje za zachovanou, pokud spotřebitel v jejím průběhu odešle prodávajícímu písemné oznámení, že od smlouvy odstupuje. Spotřebitel nemůže odstoupit od smlouvy dle tohoto ustanovení v případech uvedených v příslušných ustanoveních občanského zákoníku (§ 1837).
5.2. Z důvodu průkaznosti se doporučuje odstoupení od smlouvy učinit písemně na adresu sídla prodávajícího nebo na e-mailovou adresu eshop@zea.cz s uvedením údajů jednoznačně identifikujících příslušnou kupní smlouvu, nejlépe číslo daňového dokladu, datum převzetí zboží a číslo bankovního účtu pro vrácení kupní ceny. Pro odstoupení od smlouvy je možno využít vzorový formulář dostupný na odkazu zde.
5.3. Odstoupí-li spotřebitel od smlouvy dle čl. 5.1. těchto VOP, zašle nebo předá prodávajícímu bez zbytečného odkladu, nejpozději do čtrnácti dnů od odstoupení od smlouvy, vše, co mu bylo plněno, včetně všech dokumentů, bez známek použití či poškození. Zásilky poslané na dobírku nebudou převzaty. Krmiva a konzervanty lze vrátit jen v neporušeném originálním obalu.
Prodávající je oprávněn uplatnit u kupujícího náhradu toho, co již nemůže být vráceno nebo je poškozeno, a započíst svůj nárok oproti nároku na vrácení kupní ceny. Prodávající je v takovém případě povinen vzniklou újmu prokázat.
5.4. Odstoupí-li spotřebitel od smlouvy dle čl. 5.1. těchto VOP, nese náklady na vrácení zboží prodávajícímu.
5.5. Odstoupí-li spotřebitel od smlouvy dle čl. 5.1. těchto VOP, vrátí mu prodávající bez zbytečného odkladu, nejpozději do čtrnácti dnů od odstoupení od smlouvy, všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, na bankovní účet kupujícího. Odstoupí-li spotřebitel od kupní smlouvy, prodávající není povinen vrátit přijaté peněžní prostředky kupujícímu dříve, než mu kupující zboží předá nebo prokáže, že zboží prodávajícímu odeslal.
5.6. Spotřebitel odpovídá prodávajícímu pouze za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné s ním nakládat s ohledem na jeho povahu a vlastnosti.
5.7. Pokud spotřebitel za zboží objednané v určité ceně obdrží jako odměnu i další zboží za zvýhodněnou cenu (případně symbolickou cenu či jako dárek), týká se odstoupení od smlouvy dle čl. 5.1. těchto VOP i zboží dodaného za zvýhodněnou cenu. Spotřebitel je tedy v takovém případě povinen vrátit veškeré zboží dodané v rámci příslušné smlouvy.
6. Odpovědnost za vady, reklamace
6.1. Odpovědnost prodávajícího za vady se řídí příslušnými právními předpisy v platném znění.
6.2. Kupující je povinen si dodané zboží při převzetí důkladně prohlédnout a bez zbytečného odkladu informovat prodávajícího o zjištěných vadách. Na pozdější reklamace ohledně druhu, množství nebo poškození zboží při dopravě nemusí být brán zřetel. Převzetím zboží se rozumí jeho převzetí od prodávajícího, držitele poštovní licence či smluvního přepravce. Převzetí zboží stvrzuje kupující podpisem dodacího (přepravního) listu či jiného příslušného dokumentu. Svým podpisem zároveň stvrzuje, že zboží bylo dodáno v pořádku. Má-li zboží jakékoli zjevné vady v okamžiku převzetí nebo nesouhlasí-li druh zboží nebo jeho množství, je nutné tyto skutečnosti poznamenat na dodacím (přepravním) listě či jiném příslušném dokumentu. Je-li zboží poškozené, může kupující převzetí odmítnout.
6.3.
6.3.1. Prodávající odpovídá kupujícímu, že zboží při převzetí nemá vady. Zejména prodávající odpovídá kupujícímu, že v době, kdy kupující zboží převzal:
- má zboží vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné,
- se zboží hodí k účelu, který pro jeho použití prodávající uvádí nebo ke kterému se zboží tohoto druhu obvykle používá,
- zboží odpovídá jakostí nebo provedením smluvenému vzorku nebo předloze, byla-li jakost nebo provedení určeno podle smluveného vzorku nebo předlohy,
- je zboží v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti a
- zboží vyhovuje požadavkům právních předpisů.
6.3.2. Projeví-li se vada v průběhu šesti měsíců od převzetí, má se za to, že zboží bylo vadné již při převzetí.
6.4.
6.4.1. Kupující je oprávněn uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době dvaceti čtyř měsíců od převzetí zboží. Je-li na prodávaném zboží, na jeho obalu, v návodu připojenému ke zboží nebo v reklamě v souladu s jinými právními předpisy uvedena doba, po kterou lze zboží použít, použijí se ustanovení o záruce za jakost – viz čl. 6.5. níže.
6.4.2. Ustanovení čl. 6.4.1. se nepoužije:
- na opotřebení zboží způsobené jeho obvyklým užíváním,
- u zboží prodávaného za nižší cenu na vadu, pro kterou byla nižší cena ujednána,
- vyplývá-li to z povahy věci (zboží).
6.4.3. Požádá-li o to kupující, potvrdí mu prodávající v písemné formě, v jakém rozsahu a po jakou dobu trvají jeho povinnosti v případě vadného plnění. Prodávající má povinnosti z vadného plnění nejméně v takovém rozsahu, v jakém trvají povinnosti z vadného plnění výrobce. V potvrzení uvede i své jméno, sídlo a identifikující údaj, popřípadě i další údaje potřebné ke zjištění jeho totožnosti. Nebrání-li tomu povaha zboží, lze takové potvrzení nahradit dokladem o zakoupení zboží obsahujícím uvedené údaje.
6.4.4. Nemá-li zboží vlastnosti stanovené v čl. 6.3.1., může kupující požadovat i dodání nového zboží bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené, ale pokud se vada týká pouze součásti zboží, může kupující požadovat jen výměnu součásti; není-li to možné, může odstoupit od smlouvy. Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má kupující právo na bezplatné odstranění vady.
6.4.5. Právo na dodání nového zboží nebo výměnu součásti má kupující i v případě odstranitelné vady, pokud nemůže zboží řádně užívat pro opakovaný výskyt vady po opravě nebo pro větší počet vad. V takovém případě má kupující i právo od smlouvy odstoupit.
6.4.6. Neodstoupí-li kupující od smlouvy nebo neuplatní-li právo na dodání nového zboží bez vad, na výměnu jeho součásti nebo na opravu zboží, může požadovat přiměřenou slevu. Kupující má právo na přiměřenou slevu i v případě, že mu prodávající nemůže dodat nové zboží bez vad, vyměnit jeho součást nebo zboží opravit, jakož i v případě, že prodávající nezjedná nápravu v přiměřené době nebo že by zjednání nápravy spotřebiteli působilo značné obtíže.
6.4.7. Právo z vadného plnění kupujícímu nenáleží, pokud kupující před převzetím zboží věděl, že zboží má vadu, anebo pokud kupující vadu sám způsobil. Za případy, kdy kupující vadu sám způsobil, se považují mimo jiné případy, kdy je vada způsobena v důsledku:
- použití zboží v rozporu s návodem k použití,
- nesprávné montáže či demontáže zboží,
- neautorizované opravy či změny prováděné na zboží,
- úderu, pádu nebo jiného mechanického poškození zboží (např. poškrábání povrchu zboží).
6.4.8. Má-li zboží vadu, z níž je prodávající zavázán, a jedná-li se o zboží prodávané za nižší cenu, má kupující místo práva na výměnu zboží právo na přiměřenou slevu.
6.4.9. Uplatní-li kupující právo z vadného plnění, potvrdí mu prodávající nejpozději do pěti (5) dnů ode dne přijetí reklamace v písemné formě, kdy kupující právo uplatnil, jakož i způsob provedení opravy a dobu jejího trvání. Za okamžik uplatnění reklamace se považuje okamžik, kdy prodávající obdrží od kupujícího reklamované zboží.
6.5.
6.5.1. Zárukou za jakost se prodávající zavazuje, že zboží bude po určitou dobu způsobilé k použití pro obvyklý účel nebo že si zachová obvyklé vlastnosti. Tyto účinky má i uvedení záruční doby nebo doby použitelnosti zboží na obalu nebo v reklamě. Záruka může být poskytnuta i na jednotlivou součást zboží.
6.5.2. Určují-li smlouva a prohlášení o záruce různé záruční doby, platí doba z nich nejdelší. Ujednají-li však strany jinou záruční dobu, než jaká je vyznačena na obalu jako doba použitelnosti, má přednost ujednání stran.
6.5.3. Záruční doba činí 24 měsíců a běží od odevzdání zboží kupujícímu.
6.5.4. Kupující nemá právo ze záruky, způsobila-li vadu po přechodu nebezpečí škody na zboží na kupujícího vnější událost. To neplatí, způsobil-li vadu prodávající.
6.6.
6.6.1. Práva z vady i práva ze záruky za jakost se uplatňují u prodávajícího:
- poštou na adrese sídla prodávajícího Roudný 53, 511 01 Turnov, nebo
- e-mailem na adrese eshop@zea.cz.
Kupující je povinen při reklamaci jednoznačně identifikovat příslušnou kupní smlouvu (nejlépe uvést: číslo a den objednávky, datum převzetí zboží) a doložit, že je osobou oprávněnou k uplatnění reklamace (nejlépe doložením dokladu o vlastnictví zboží - např. fakturou) a dále uvést stručný popis vad, nejlépe s fotodokumentací.
6.6.2. Prodávající je povinen kupujícímu vydat písemné potvrzení o tom, kdy kupující právo uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace kupující požaduje; a dále potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace.
6.6.3. Prodávající rozhodne o reklamaci do tří pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba přiměřená podle druhu zboží či služby potřebná k odbornému posouzení vady. Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající s kupujícím nedohodne na delší lhůtě. O vyřízení reklamace vyrozumí prodávající kupujícího v písemně nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace.
6.7. K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů je věcně příslušná Česká obchodní inspekce, IČ: 00020869, sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2. jejíž webová stránka se nachází na adrese www.coi.cz.
7. Informační povinnost dle zákona o evidenci tržeb
7.1. Podle zákona o evidenci tržeb je prodávající povinen vystavit kupujícímu účtenku. Zároveň je povinen zaevidovat přijatou tržbu u správce daně online; v případě technického výpadku pak nejpozději do 48 hodin.
8. Ochrana osobních údajů
8.1. Ochrana osobních údajů se řídí Zásadamy o zpracování osobních údajů, které jsou dostupné ve formátu PDF ke stažení
9. Závěrečná ustanovení
9.1. Vyskytnou-li se na straně prodávajícího jím nezaviněné neodstranitelné překážky bránící splnění jeho závazků vůči kupujícímu, má prodávající právo od smlouvy jednostranně písemně odstoupit a kupujícímu je povinen neprodleně vrátit uhrazenou částku. Prodávající neodpovídá kupujícímu za nesplnění povinností z uzavřené smlouvy ani za škodu způsobenou takovým nesplněním, pokud k nesplnění povinností dojde z důvodů nepředvídaných a neodvratitelných událostí, kterým prodávající nemohl zabránit. Prodávající neodpovídá kupujícímu za škody vzniklé na základě kupujícím uzavřených smluv s jinými osobami, zejména za škody následné a nepřímé.
9.2. Kupující prohlašuje, že má zajištěny peněžní prostředky k úplnému uhrazení ceny za zboží. Kupující není oprávněn postoupit jakoukoliv svoji pohledávku za prodávajícím na třetí subjekt. Kupující není oprávněn jednostranně započíst jakýkoliv svůj závazek vůči prodávajícímu s jakoukoliv svojí pohledávkou za prodávajícím.
9.3. Kupující prohlašuje, že je stařší 13 let.
9.4. Pro posouzení všech ustanovení uzavřené smlouvy a případné spory z této smlouvy je rozhodné právo České republiky a příslušné jsou soudy České republiky.
9.5. Smlouva mezi prodávajícím a kupujícím včetně těchto VOP je uzavřena v českém jazyce.
9.6. Ve smyslu ustanovení § 1820 odst. 1) písmeno j) OZ sděluje prodávající, že s mimosoudní stížností se spotřebitel může obrátit na kontrolní orgán, kterým je Česká obchodní inspekce. Česká obchodní inspekce vyřizuje mimosoudní stížnosti spotřebitelů způsobem a za podmínek stanovených příslušnými právními předpisy.
9.7. Aktuální znění těchto VOP se zveřejňuje na internetu a odkaz na jejich úplné znění (internetovou adresu, kde lze úplné znění získat) obsahuje každý objednávkový formulář/smlouva. Odesláním objednávky potvrzuje kupující svůj výslovný, úplný a bezvýhradný souhlas se zněním aktuálních VOP. Prodávající je oprávněn kdykoliv jednostranně změnit VOP s účinností od data, které určí, přičemž toto datum nesmí předcházet datu vyhlášení jejich nového znění na internetu. Obsahuje-li smlouva úpravu práv a povinností smluvních stran odlišnou od znění těchto VOP, má přednost znění smlouvy.
9.8. Tyto VOP nabývají účinnosti dnem 21.7.2020.
Zásady zpracování osobních údajů
Vážení zákazníci a obchodní partneři,
dokument, který právě čtete, obsahuje základní informace ohledně toho, jak zpracováváme Vaše osobní údaje. Vážíme si toho, že s námi své osobní údaje sdílíte a jsme odhodláni je v maximální možné míře chránit. Rovněž se snažíme být ve vztahu k Vám co nejvíce transparentní, zejména ohledně toho, jak Vaše osobní údaje zpracováváme.
Vzhledem k nové legislativě Evropské unie, bylo toto informační memorandum připraveno v souladu s Nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 ze dne 27. dubna 2016 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (GDPR).
V tomto memorandu se Vám snažíme informace podat co nejpřehledněji, proto jsme zvolili formu otázek a odpovědí, které bychom Vám na ně poskytli. Informace se dozvíte v následujícím pořadí:
- Kdo je správcem osobních údajů?
- K jakému účelu osobní údaje potřebujeme?
- Jaké jsou naše oprávněné zájmy?
- Jak byly osobní údaje získány?
- Jaké kategorie osobních údajů jsou zpracovávány?
- Jaký je právní základ pro zpracování osobních údajů?
- Budeme osobní údaje předávat někomu dalšímu?
- Budeme osobní údaje předávat do třetí země nebo mezinárodní organizace?
- Jak dlouho budeme osobní údaje ukládat?
- Jsou osobní údaje automaticky vyhodnocovány?
- Jaká jsou vaše práva související se zpracováváním osobních údajů a jak je můžete uplatnit?
Toto informační memorandum předkládá základní informace, které jsme jako správce osobních údajů povinni poskytnout. Pokud by Vás zajímaly detailní zásady zpracování osobních údajů, kterými se řídíme, naleznete je na internetových stránkách ke stažení.
V případě jakýchkoliv dotazů ohledně zpracování Vašich osobních údajů, se nás neváhejte kontaktovat na e-mailové adrese gdpr@zea.cz nebo na telefonu +420 481 389 607. Ve všech případech nás lze kontaktovat na naší doručovací adrese Roudný 53, 511 01 Karlovice.
1. Kdo je správcem osobních údajů?
Správce je osoba, která sama nebo společně s jinými určuje účely a rozhoduje o tom, jakým způsobem budou osobní údaje zpracovány.
Správcem osobních údajů je společnost ZEA Sedmihorky, spol. s r.o., se sídlem Roudný 53, 511 01, identifikační číslo 15044751, společnost zapsaná v obchodním rejstříku Krajského soudu v Hradci Králové, oddíl C, vložka 1108. Správce lze kontaktovat na e-mailové adrese gdpr@zea.cz nebo na telefonu +420 481 389 607.
Zástupcem správce je Ing. Vít Pleskot a Mgr. Marie Svobodová.
2. K jakému účelu osobní údaje potřebujeme?
Správce zpracovává osobní údaje k:
zajištění uzavření a následného plnění smluvního závazku mezi správcem a Vámi (čl. 6 odst. 1 písm. b) GDPR). Z takového vztahu vyplývají další zákonné povinnosti a správce tak musí zpracovávat osobní údaje i za tímto účelem (čl. 6 odst. 1 písm. c) GDPR);
marketingovým účelům, aby správce co nejlépe přizpůsobil nabídku svých produktů a služeb a obchodní sdělení ohledně nich Vašim potřebám, pro tento účel zpracování správce získává Váš jednoznačný souhlas (čl. 6 odst. 1 písm. a) GDPR, tento souhlas můžete udělit nebo odvolat ve Vašem zákaznickém účtu;
ochraně svých oprávněných zájmů (čl. 6 odst. 1 písm. f) GDPR), mezi tyto zájmy řadíme například ochranu majetku a osob, zabezpečení sítí a informací nebo zpracování a vyhodnocení Vašich nákupů a následnou nabídku služeb a produktů přímo pro Vás (tzv. přímý marketing).
Poskytování osobních údajů správci je obecně zákonný a smluvní požadavek. Ohledně poskytování osobních údajů pro marketingové účely, což nepředstavuje plnění smluvní a zákonné povinnosti správce, je od Vás vyžadován souhlas. Pokud správci neudělíte souhlas ke zpracování osobních údajů k marketingovým účelům, neznamená to, že by Vám správce v důsledku toho odmítl poskytnout svůj výrobek či službu na základě smlouvy.
3. Jaké jsou naše oprávněné zájmy?
Osobní údaje zpracovává správce rovněž pro ochranu jeho oprávněných zájmů. Oprávněné zájmy správce jsou zejména řádné plnění veškerých smluvních závazků správce (dodání zboží a služeb), řádné plnění veškerých zákonných povinností správce (např. daňové povinnosti), přímý marketing, ochrana správcova podnikání a majetku a v neposlední řadě také ochrana životního prostředí a zajištění udržitelného rozvoje.
Vašispokojenost s nákupem zjišťujeme prostřednictvím e-mailových dotazníků v rámci programuOvěřenozákazníky, do něhož je náš e-shop zapojen. Ty vám zasíláme pokaždé, když u nás nakoupíte, pokud ve smyslu § 7 odst. 3 zákona č. 480/2004 Sb. o některých službách informační společnosti jejich zasílání neodmítnete. Zpracování osobních údajů pro účely zaslání dotazníků v rámci programu Ověřeno zákazníky provádíme na základě našeho oprávněného zájmu, který spočívá ve zjišťování vaší spokojenosti s nákupem u nás. Pro zasílání dotazníků, vyhodnocování vaší zpětné vazby a analýz našeho tržního postavení využíváme zpracovatele, kterým je provozovatel portálu Heureka.cz; tomu pro tyto účely můžeme předávat informace o zakoupeném zbožía vaši e-mailovou adresu.
Vaše osobní údaje nejsou předány žádné třetí straně pro její vlastníúčely. Proti zasílání e-mailových dotazníků v rámci programu Ověřeno zákazníky můžete kdykoli vyjádřit námitku odmítnutím dalších dotazníků pomocí odkazu v e-mailu s dotazníkem. V případě vaší námitky vám dotazník nebudeme dále zasílat.
V zájmu zajištění co největší ochrany Vašeho soukromí, máte právo vznést námitku, aby Vaše osobní údaje byly zpracovávány výhradně pro nejnutnější zákonné důvody nebo aby byly osobní údaje blokovány. Více o Vašich právech souvisejících se zpracováním osobních údajů se dočtete v článku 10 tohoto informačního memoranda.
4. Jak byly osobní údaje získány?
Osobní údaje správce získal přímo od Vás, a to zejména z vyplněných formulářů, vzájemné komunikace nebo z uzavřených smluv. Mimo to mohou osobní údaje pocházet také z veřejně dostupných zdrojů, rejstříků a evidencí, například z obchodního rejstříku, registru dlužníků, profesních registrů, nebo například Katastru nemovitostí. Dále správce mohl získat osobní údaje od třetích stran, které jsou oprávněny k přístupu a zpracovávání Vašich osobních údajů a se kterými spolupracuje a dále z informací ze sociálních sítí a internetu, které jste tam Vy sám/sama umístil/a.
5. Jaké kategorie osobních údajů jsou zpracovávány?
K zajištění Vaší spokojenosti z řádného plnění závazku, k zajištění plnění zákonných povinností, k zajištění personalizované nabídky zboží a služeb správce a k dalším výše vyjmenovaným účelům zpracovává správce následující kategorie osobních údajů:
- základní identifikační údaje – jméno, příjmení, adresa a identifikační číslo;
- kontaktní údaje – telefonní číslo a e-mailová adresa;
- informace o využívání produktů a služeb správce – jedná se o údaje o tom, jaké produkty jste u správce sjednané měli a jaké využíváte nyní, včetně jejich specifikace apod.;
- informace ze vzájemné komunikace – informace z e-mailů, ze záznamů telefonických hovorů nebo jiných kontaktních formulářů;
- fakturační a transakční údaje – jedná se zejména o informace objevující se na fakturách, o sjednaných fakturačních podmínkách o přijatých platbách a způsobech platby;
- informace a zařízení a jeho vlastnostech - informace z internetového prohlížeče nebo mobilních aplikací, které využíváte (např. velikost rozlišení, operační systém, jazyk,...), tyto údaje jsou pseudonymizovány;
6. Jaký je právní základ pro zpracování osobních údajů?
Zákonnost zpracování je dána článkem 6 odst. 1 GDPR, podle kterého je zpracování zákonné, je-li nezbytné pro splnění smlouvy, pro splnění právní povinnosti správce, pro ochranu oprávněných zájmů správce nebo zpracování probíhá na základě souhlasu, který jste nám udělil/a.
Zákonnost zpracování dále vychází například ze zákona č. 563/1991 Sb., o účetnictví, podle kterého jsou zpracovávány a uchovávány fakturační údaje, ze zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, podle kterého hájí správce své oprávněné zájmy nebo ze zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty.
7. Budeme osobní údaje předávat někomu dalšímu?
Osobní údaje musíme v rámci zákonných mezí poskytnout orgánům státní správy, například správci daně, soudům, orgánům činným v trestním řízení nebo orgánům dohledu nad kapitálovým trhem.
Při naší činnosti využíváme další zpracovatele. Ti zpracovávají Vaše osobní údaje pouze na základě našich pokynů a my jim předáváme údaje pouze v nezbytné míře pro jejich činnost. Takovými zpracovateli jsou:
- Doprava na paletách s.r.o. - Gočárova třída 504/54, 520 02 Hradec Králové - Doručování paletových zásilek
- Allegro Retail a.s - U garáží 1611/1, 17000 Praha 7 - Doručování balíkových zásilek
- Raben Logistics Czech s.r.o. - Komerční 535, 25101 Nupaky - Doručování paletových zásilek
- DYNWEB, s.r.o. – Komenského 446/6, 466 01 Jablonec nad Nisou – provoz webhostingu a technická podpora eshopu
- WinFAS software s.r.o. – Okružní 2552/83, 591 01 Žďár nad Sázavou – propojení eshopu s ekonomickým SW a technická podpora ekonomického SW
- Heureka Shopping s.r.o. – Karolinská 706/3, 186 00 Praha – zajíštění dotazníkového šetření spokojenosti zákazníků s nákupem - Ověřeno zákazníky
- Worldline Czech Republic s.r.o. - Rohanské nábřeží 670/17, 186 00 Praha 8 - zpracovatel online plateb kartou - platební brána GP Webpay
Osobní údaje dále budeme předávat dalším třetím osobám jen v případě, že s tím budete řádně obeznámen/a a vyjádříte s tím souhlas.
8. Budeme osobní údaje předávat do třetí země nebo mezinárodní organizace?
Osobní údaje nebudeme předávat do zemí mimo Evropskou unii nebo Evropský hospodářských prostor, ani do žádné mezinárodní organizace.
9. Jak dlouho budeme osobní údaje ukládat?
Osobní údaje budou zpracovávány a ukládány nejméně po dobu trvání smlouvy. Některé osobní údaje potřebné např. pro daňové a fakturační povinnosti budou uchovávány déle, zpravidla 5 let počínaje rokem následujícím od vzniku uchovávané skutečnosti.
Osobní údaje jako například telefon nebo email, které jsou důležité pro uplatnění oprávněných zájmů správce, budou uchovávány maximálně po dobu 3 let od konce smluvního vztahu se správcem nebo po dobu existence Vašeho účtu v systémech správce.
Osobní údaje zpracovávané pro marketingové účely budou uchovávány maximálně po dobu 5 let od jejich získání.
Osobní údaje nebudou nikdy uchovávány déle, než je zákonem stanovené maximum. Po uplynutí archivační doby budou osobní údaje bezpečně a nenávratně zničeny tak, aby nemohlo dojít k jejich zneužití.
10. Jsou osobní údaje automaticky vyhodnocovány?
Osobní údaje nejsou automaticky vyhodnocovány.
11. Jaká jsou vaše práva související se zpracováváním osobních údajů a jak je můžete uplatnit?
Správce dělá vše pro to, aby zpracování Vašich údajů probíhalo řádně a především bezpečně. Vám jsou garantována práva popsána v tomto článku, která můžete u správce uplatnit.
Jak můžete svá práva uplatnit?
Jednotlivá práva můžete uplatnit zasláním e-mailu na adresu gdpr@zea.cz nebo zavoláním na telefonní číslo +420 481 389 607. Svá práva můžete uplatnit rovněž formou písemné žádosti zaslané na naší korespondenční adresu Roudný 53, 511 01 Karlovice.
Veškerá sdělení a vyjádření k Vámi uplatněným právům poskytuje správce bezplatně. Pokud by však byla žádost zjevně nedůvodná nebo nepřiměřená, zejména proto, že by se opakovala, je správce oprávněn si účtovat přiměřený poplatek zohledňující administrativní náklady spojené s poskytnutím požadovaných informací. V případě opakovaného uplatnění žádosti poskytnutí kopií zpracovávaných osobních údajů si správce vyhrazuje právo z tohoto důvodu účtovat přiměřený poplatek za administrativní náklady.
Vyjádření a případně informace o přijatých opatřeních Vám správce poskytne co nejdříve, nejpozději však do jednoho měsíce. Lhůtu je správce oprávněn v případě potřeby a s ohledem na složitost a počet žádostí prodloužit o dva měsíce. O prodloužení včetně uvedení důvodů Vás bude správce informovat.
Právo na informace o zpracování Vašich osobních údajů
Jste oprávněn/a od správce požadovat informace, zda jsou osobní údaje zpracovávány či nikoli. Pokud jsou osobní údaje zpracovávány, máte právo od správce požadovat informace zejména o totožnosti a kontaktních údajích správce, jeho zástupci a případně pověřenci pro ochranu osobních údajů, o účelech zpracování, o kategoriích dotčených osobních údajů, o příjemcích nebo kategoriích příjemců osobních údajů, o oprávněných správcích, o výčtu Vašich práv, o možnosti obrátit se na Úřad pro ochranu osobních údajů, o zdroji zpracovávaných osobních údajů a o automatizovaném rozhodování a profilování.
Pokud správce hodlá dále Vaše osobní údaje zpracovávat pro jiný účel, než pro který byly získány, poskytne Vám ještě před uvedeným dalším zpracováním informace o tomto jiném účelu a další příslušné informace. Informace Vám poskytované v rámci uplatnění tohoto práva jsou obsaženy již v tomto memorandu, to Vám však nebrání, abyste si o ně požádali znovu.
Právo na přístup k osobním údajům
Jste oprávněn/a od správce požadovat informaci, zda jsou Vaše osobní údaje jsou zpracovávány či nikoliv a pokud ano, máte přístup k informacím o účelech zpracování, kategoriích dotčených osobních údajů, příjemcích nebo kategoriích příjemců, dobu uchovávaní osobních údajů, informace o Vašich právech (práva požadovat od správce opravu nebo výmaz, omezení zpracování, vznést námitku proti tomuto zpracování), o právu podat stížnost Úřadu pro ochranu osobních údajů, informace o zdroji osobních údajů, informace o tom, zda dochází k automatizovanému rozhodování a profilování a informace týkající se použitého postupu, jakož i významu a předpokládaných důsledků takového zpracování pro Vás, informace a záruky v případě předávání osobních údajů do třetí země nebo mezinárodní organizace. Máte právo na poskytnutí kopií zpracovávaných osobních údajů. Právem získat tuto kopii však nesmějí být nepříznivě dotčena práva a svobody jiných osob.
Právo na opravu
Pokud došlo na Vaší straně například ke změně bydliště, telefonního čísla nebo jiné skutečnosti, kterou lze považovat za osobní údaj, máte právo od správce požadovat opravu zpracovávaných osobních údajů. Navíc máte právo na doplnění neúplných osobních údajů, a to i poskytnutím dodatečného prohlášení.
Právo na výmaz (právo být zapomenut)
V určitých stanovených případech máte právo požadovat, abych správce Vaše osobní údaje vymazal. Mezi takové případy patří například, že zpracovávané údaje nejsou pro výše zmíněné účely nadále potřebné. Správce osobní údaje maže po uplynutí doby nezbytnosti automaticky, můžete se však na něj se svou žádostí kdykoliv obrátit. Vaše žádost pak podléhá individuálnímu posouzení (i přes Vaše právo na výmaz může mít správce povinnost či oprávněný zájem si Vaše osobní údaje ponechat) a o jejím vyřízení budete detailně informováni.
Právo na omezení zpracování
Správce zpracovává Vaše osobní údaje pouze v nezbytně nutném rozsahu. Pokud byste však měli pocit, že správce např. překračuje výše stanovené účely, pro které osobní údaje zpracovává, můžete podat žádost, aby Vaše osobní údaje byly zpracovávány výhradně pro nejnutnější zákonné důvody nebo aby byly osobní údaje blokovány. Vaše žádost pak podléhá individuálnímu posouzení a o jejím vyřízení budete detailně informováni.
Právo na přenositelnost údajů
Pokud si přejete, aby správce poskytl Vaše osobní údaje jinému správci, resp. jiné společnosti, předá správce Vaše osobní údaje v odpovídajícím formátu, Vámi určenému subjektu, pokud mu v tom nebudou bránit žádné zákonné či jiné významné překážky.
Právo vznést námitku a automatizované individuální rozhodování
Pokud byste zjistili nebo se jen domníváte, že správce provádí zpracování osobních údajů v rozporu s ochranou Vašeho soukromého a osobního života nebo v rozporu s právními předpisy (za předpokladu, že osobní údaje jsou správcem zpracovávány na základě veřejného nebo oprávněného zájmu, nebo jsou zpracovávány pro účely přímého marketingu, včetně profilování, či pro statistické účely nebo pro účely vědeckého či historického významu), můžete se na správce obrátit a požádat jej o vysvětlení či odstranění vzniklého závadného stavu.
Námitku můžete dále vznést i přímo proti automatizovanému rozhodování a profilování.
Právo podat stížnost u Úřadu pro ochranu osobních údajů
Můžete se kdykoliv obrátit s Vaším podnětem či stížností ve věci zpracování osobních údajů na dozorový orgán, a to na Úřad na ochranu osobních údajů, se sídlem Pplk. Sochora 27, 170 00 Praha 7, webové stránky https://www.uoou.cz/.
Právo odvolat souhlas
Udělený souhlas se zpracováním osobních údajů máte právo kdykoliv odvolat a to buď odškrtnutím políčka ve Vašem účtu pro konkrétní účel, vyplněním formuláře, zasláním odvolání na adresu sídla správce nebo pomocí linku v e-mailové komunikaci. Pro odvolání souhlasu je třeba jednoznačně se identifikovat a uvést jaký souhlas odvoláváte.